واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس با شهادت سیدابراهیم رئیسی، دوره ریاست‌جمهور بعدی چندساله خواهد بود؟ + ویدئو سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد کدام رئیس‌جمهورهای ایران در دوران ریاست خود، به شهادت رسیدند؟ | رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید ایران تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پوتین: درگذشت رئیسی یک تراژدی بزرگ برای ملت ایران است پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی درپی شهادت رئیس‌جمهور پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | وحیدی: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود پژمانفر: حجت الاسلام رئیسی همواره صدای مردم را می‌شنید و آماده خدمت بود رئیس قوه قضائیه: آیت‌الله رئیسی به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بود علی باقری کنی کیست؟ + سوابق استاندار خراسان رضوی: رئیس جمهور ایران برخواسته از این خطه و خادم الرضا (ع) بود + ویدئو
سرخط خبرها

احتمال مذاکرات چین و آمریکا درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای

  • کد خبر: ۱۹۲۱۶۱
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
احتمال مذاکرات چین و آمریکا درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای
نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد که چین و ایالات متحده در روزهای آینده درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد که این اولین مذاکرات آنها از زمان دولت اوباما خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه چین دوشنبه پس از سفر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به واشنگتن اعلام کرد که دو کشور در روز‌های آتی «در مورد کنترل تسلیحات و عدم اشاعه تسلیحات» و همچنین گفتگو‌های جداگانه در مورد امور دریایی و سایر موضوعات رایزنی خواهند کرد.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه وال استریت ژورنال، این مذاکرات تسلیحاتی روز دوشنبه توسط مالوری استوارت، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا و سون شیائوبو، رئیس بخش کنترل تسلیحات در وزارت خارجه چین رهبری خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره زمان یا قالب مذاکرات پاسخ ندادند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ گفت که روسای جمهوری چین و ایالات متحده توافق کرده‌اند که «به دنبال آغاز بحث در مورد ثبات استراتژیک باشند»، اشاره‌ای به نگرانی‌های واشنگتن در مورد تقویت تسلیحات هسته‌ای پکن.

اما کاخ سفید در آن زمان به سرعت گفت که این گفتگو‌ها شبیه مذاکرات رسمی کاهش تسلیحات نیست، مانند مذاکراتی که ایالات متحده با روسیه داشته است. از آن زمان، مقامات ایالات متحده از اینکه چین علاقه چندانی به بحث در مورد اقداماتی برای کاهش خطرات تسلیحات هسته‌ای نشان نمی‌دهد، ابراز ناامیدی کرده بودند.

پنتاگون در اکتبر اعلام کرد که چین بیش از ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای عملیاتی در زرادخانه خود دارد و احتمالا تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ای خواهد داشت.

اما پکن مدت‌هاست استدلال می‌کند که ایالات متحده در حال حاضر زرادخانه بسیار بزرگتری دارد. این گفتگو‌های تسلیحاتی تازه پیش از دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر انجام می‌شود، گرچه یک مقام ارشد دولت بایدن روز سه‌شنبه گفت که جزئیات مهم هنوز مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->